Ahad, 12 November 2023

TUNTUTAN SULU DIMENANGI MALAYA

Malaysia Menang Tuntutan Waris Sultan Sulu 

Oleh. Huzera Ben 

Perancis. Pemimpin kerajaan Malaysia yang tidak pernah tunduk dengan tuntutan mendakwa pewaris sultan sulu telah berjaya memenanginya dan mengenepikan tuntutan tidak berasas berkenaan, malah Dato' Sri Azalina Dato' Othman  Said juga berjaya mengenepikan semua tuntutan pewaris sultan sulu berkenaan sehingga mereka (pewaris sultan sulu) menarik semula tuntutan mereka keatas apa yang mereka failkan.

Dato' Sri Azalina Dato' Othman Said yang merupakan Menteri Undang Undang Refomasi merangkap Ahli Parlimen Pengerang Johor adalah pemimpin UMNO BN telah memikul tanggongjawab mendepani kes tersebut, rakyat Malaysia amat bersyukur dengan kemenangan tersebut dimana perlu dijadikan contoh teladan agar rakyat Sabah juga memberi sokongan apa yang diperjuangkan oleh pemimpin UMNO tersebut.

Seramai lapan orang yang mendakwa pewaris Sultan Sulu mendaftar tuntutan mereka di Mahkamah negara ini bagi menuntut pembayaran aset  keatas mereka selaku pewaris Sultan Sulu namun diketepikan oleh Mahkamah negara ini hari ini.

Sebagai warganegara yang cintakan Malaysia serta menolak segala tuntutan mendawa pewaris kesultanan Sulu, warga asli negeri Sabah juga perlu menyokong usaha Dato' Sri Azalina Dato' Othman Said dari pemimpin UMNO BN mendepani tuntutan tidak berasas mendakwa pewaris Sultan Sulu sehingga keperingkat Mahkamah luar negara.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang







 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan