Ahad, 26 November 2023

PENYAKIT DENGKI KHIANAT TAK HILANG

"Sampai hari ini tidak muda melupakan hasad dengki dan mencantas keting diserata tempat" 

Oleh. Williem Anak 
Lagau 

Cabaran dalan titian laluan kehidupan bukan lah muda bagi setiap bidang diceburi pekerjaan dan perniagaan serupa sahaja penuh cabaran dan tidak terlepas diburu Pencantas Keting mereka yang cemburu dan dengki kebolehan orang lain. 

Ini dikongsi pembaca Media Terkini Borneo hsri ini berikutan ramai warga yang mengenali pelbagai bahan penyiaran namun syarikat bumiputera tetap mereka sesama bumiputera ketepikan jelas mereka.

Ada juga individu sanggup menggunakan ilmu tabur nasi kepada individu yang hendak dijatuhkan hanya disebabkan mereka tidak mampu bersaing dengan kobolehan serta dayausaha golongan tertentu sehingga menjadi idola semua warga tempatan dan luar negara amnya ujar orang Borneo

Selain dari itu terdapat pelbagai cara pengamal hasad dengki  bagi menjatuhkan orang mereka sendiri namun sanggup pula memberi sokongan orang asing dipelusuk Sabah, persoalan tersebut sangat luar biasa khususnya penduduk bumiputera yang sanggup membelakangkan kaum sendiri namun sanggup memberi kerjasama orang asing didalam apa juga bidang. 

Sehubungan dengan pendedahan ini renung renungkan warga Sabah dan Borneo amnya  agar mampu memilih semua yang terbaik, jangan sesekali mengamalkan hasad dengki apapun kebolehan orang lain sehingga sanggup mencantas keting golongan  terlibat.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan