Ahad, 12 November 2023

RAKYAT TERPERANGKAP PERTEMPURAN DUA PUAK

Rakyat Petani Takut Ke Kebun Mereka 

Oleh. Helary Sukiono 

Yangon. Pertempur

an antara Junta Tentera dengan Oposisi NUG dikota Kawlin menyebabkan ramai rakyat tersekat tidak berani keluar ke kebun mereka masing masing bimbang menjadi sasaran dua puak bertelagah merebut kawasan kota.

Kekuatan Oposisi NUG sangat menggerunkan warga penduduk sekitar sehingga ramai yang bergerak ke kebun mereka secara berkumpulan bagi mengelak sebarang kejadian tidak  baik berlaku jelas penduduk setempat. 

Menurut sumber, perang dingin kedua dua pasukan berlaku disebabkan perebutan kuasa disempadan negara masing masing, namun sehingga berita ini ditulis penduduk setempat melaporkan NUG masih menguasai di Kota Kawlin dengan ketenteraan sangat menggerunkan.

Adakah perangan dingin kedua dua pasukan mampu dihentikan dalam jangkamasa akan datang ianya bergantung kepada kepimpinan negara berhampiran bagi menyelesaikan kemelut yang melanda sekian lama.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan