Sabtu, 11 November 2023

SOROTAN MEDIA TERKINI LALU

Oleh. Williem Anak Lagau

PEMIMPIN POLITIK MESRA MEDIA LAMPAU 

Membakut. Perjuangan PBS Membakut yang dibawa  Tuan Egol Onsim Basintal (Gambar) semasa Media Terkini bercetak dahulu cukup akrab dan mesra setiap minggu keluaran namun sejak akbar ini bersiaran harian online pemimpin tersebut terus terputus hubungan dengan akbar ini.

Beliau juga diantara pemimpin PBS Membakut  yang kerap mengisi ruang politik akbar ini masa betcetak dahulu sehingga lah akbar ini beralih didalam akbar harian online, sehingga hari ini Tuan Egol Onsim Basintal tidak lagi pernah berhubungan dengan akbar ini  termasuklah beberapa pemimpin parti tersebut yang pernah berurusan kenyataan Media semasa bercetak yang lalu.

Untuk makluman terhadap orang parti politik Sabahan masa kini, Media Terkini Akbar masih terus bersiaran didalam Online harian sehingga hari ini  walaupun tidak lagi berjualan naskah mingguan namun kami masih bersama  anda sampai kehari ini.



 GEMUNGGAL LARIS DALAM MEDIA TERKINI DAHULU 

Oleh. Koijul Hairol/Gifkir Aming  

Kuala Lumpur. Kayu Gemunggal Asli pernah laris  bagai Goreng Pisang Panas semasa pendedahan Akbar Media Terkini Bercetak suatu ketika dahulu, malah seluruh negara dan beberapa negara luar memiliki pelanggan tetap Kayu Gemunggal asli masa tersebut termasuk ujian terus dengan Air Asid dan Racun Serangga.

Namun sebaik Akbar Bercetak Media Terkini beralih kepada Penyiaran didalam Online berkurangan warga didalam dan luar negara bertanya atau mencari Kayu Gemunggal sehingga lah kehari ini didalam talian perhubungan akbar  ini.

Pencarian Kayu Gemunggal perlu berwaspada dalam memilih keaslian nya memandangkan ribuan Kayu Gemunggal yang dilaporkan tidak berkualiti diedarkan penjualan nya tanpa boleh diuji keaslian kayu berkenaan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan