Khamis, 16 November 2023

GRS PARTI LAMA LOGO NYA

WARGA SABAH PERLU KENALI GRS

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Parti Gagasa

n Rakyat Sabah (GRS)

merupakan parti yang lama berkisar pada logonya namun masih ramai rakyat mungkin belum mengenali sejarahnya sehingga hari ini.

Malah menurut sumber beberapa aktivis politik GRS pernah beberapa kali bertanding dalam pilihan raya dahulu namun semua calon nya tewas didalam pilihan raya.

Parti tersebut dilaporkan telah diasas oleh Dr. Athiung Tito sebelum berpindah tangan dengan orang lain namun masih ada juga warga Sabah tidak mengingati kisah sejarah parti GRS sampai hari ini ujar aktivis politik tempatan. 

Hari ini Parti Gagasan Rakyat Sabah diterajui Datuk Seri Panglima Haji Hajijih Mohd Noor Ketua Menteri Sabah sebaik mereka keluar dari Parti Peribumi Bersatu Malaysia pimpinan Tan Sri Muhyidin Mohd. Yassin Mantan Perdana Menteri  Malaysia.

Mampukah Parti Gagasan Rakyat Sabah meraih sokongan seluruh lapisan rakyat berbilang kaum dinegeri ini dalam pilihan raya negeri akan datang?, persoalan ini masih samar berikutan masih banyak parti lain yang dianggap kuat dan dipimpin anak jati Sabah seperti BN UMNO OUTONOMI Sabah, WARISAN, PAKATAN HARAPAN, PERIKATAN NASIONAL, UPKO dan KDM.

Hanya rakyat jelata Sabah yang merenung masa depan negeri mereka agar jangan sampai ada badan NGO mengikut langkah dengan tragedi yang berlaku di Gaza masa kini akibat kurang pengawasan diperingkat dalaman kerajaan Plastine dahulu.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan