Selasa, 14 November 2023

SIAPA PEMILIK TEROWONG INI?

Oleh. Helary Sukiono 

Adakah penggalian terowong bawah tanah ini diluluskan oleh kerajaan Plastine atau hanya direka oleh badan 

NGO Hamas NGO AlQassam dan NGO Hizbollah?, persoalan ini dapat dilihat  oleh penduduk Gaza serta Pemerintah Plastine siapa yang kerap me
nggunakan nya setiap masa jelas warga awam Gaza.

Selain dari itu, adakah Hamas, Hizbollah dan AlQassam itu sebahagian anggota Kerajaan Plastine mahupun dikalangan negara negara Arab?, ini juga tidak ada tersenarai sebagai kerajaan menyebabkan sukar mendapat bantuan dari negara negara Islam sekeliling  Arab Saudi.

Menurut pemerhati kerajaan Arab Saudi semua sayap badan NGO yang nenyediakan terowong berkenaan adalah badan bukan kerajaan di Plastine dan Arab amnya, tidak hairan lah jika pemerintah  Israel terus memburu serta membunuh  ahli kumpulan berkenaan sehingga kehari ini tanpa dibantu negara negara Islam sekeliling tegas mereka. 

Sehingga berita ini ditulis  zionis Israel  terus menyerang Hamas, Hizbollah Dan AlQassam namun mereka gagal mengesan badan bukan kerajaan terbabit, ini membuatkan segenap lapisan penduduk Awam Gaza terus menerus dibedil Israel setiap masa ujar mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian  Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan