Isnin, 20 November 2023

GELAGAT SABAH HARI INI

Oleh. Basron Kirwan 

(Melihat Gelagat Sebilangan Warga Sabah Disekitar Pekan Pekan Kecil) 

Kuala Lumpur. Warga Sabah muak dan bosan sebilangan warga mereka yang langsung tidak menghiraukan pelbagai undang undang sedia ada walaupun demi keselamatan nyawa 

orang lain namun mereka mengaku

Sabahan terus melakukan kesalahan yang jelas dipandang mata orang lain.

Selain meletak kenderaan melintang menghalang laluan orang lain satu lagi perangai memandu motorsikal berbonceng tanpa Helmet didepan mata orang ramai setiap hari, dan  mereka langsung tidak takut undang undang jika mereka terserampak pasukan Trafik dan JPJ jelas penduduk tempatan hari ini. 

Kebanyakan dikalangan mereka ini sungguh angkuh mendakwa anak orang asli Sabah namun undang undang negeri langsung tidak patuhi, warga Sabah juga hairan dengan perilaku golongan seumpama bagaikan  membelakangkan perundangan negeri Sabah yang berhemah. 

Banyak lagi isu yang boleh dirungkai dinegeri Sabah selagi penduduk asli memberi kerjasama yang jitu kepada Media Terkini Harian Press, semuanya bergantung dengan kerjasama warga Sabah sendiri mahu atau tidak membongkar segala isu yang sering tersembunyi.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian  Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan