Ahad, 26 November 2023

ADAKAH BENAR ISRAEL BEBASKAN GAZA?

Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Mampukah Israel membebaskan Gaza dari gangguan dan serangan serangan tentera zionis serta tidak lagi menceroboh persempadanan Gaza Israel dimasa akan datang seperti yang mereka lakukan sebelum ini.

Persoalan ini terlalu sukar untuk didedahkan selagi Israel belum mengumumkan pembebasan tanah Gaza dari cengkaman mereka sepanjang masa, teka teki ini masih menjadi perhatian seluruh dunia Islam berikutan pelbagai dalih yang sering dibuat oleh Zionis Israel terhadap kerajaan Plastine sejak puluhan tahun lalu.

Kes seumpama tidak akan hilang dalam ingatan seluruh warga dunia yang membaca serta menyimpan berita yang dibaca setiap hari, namun jika setiap berita yang dibaca berkenaan sekadar di pandang dengan mata kasar dengan diabaikan sebaik dibaca tragedi Israel pasti tidak dikenang langsung.

Israel kerap meroboh bangunan parlimen mahupun pelbagai bangunan kerajaan Plastine namun Israel sering menafikan nya  dengan alasan menyerang pengganas yang tidak wujud dikawasan terlibat, apa lagi alasan yang dipergunakan oleh rejim zionis Israel bagi menangkis segala perbuatan jahat mereka keatas Plastine dari masa kesemasa  jika dunia sentiasa memantau mereka  setiap masa.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita  dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan