Ahad, 12 November 2023

TINDAKAN TEGAS PERLU DILAKSANAKAN

Kanak Kanak Sentiasa Korban Tiap Hari  

Oleh. Helary Sukiono 

Plastine. Apapun suara yang dilaung

kan berhubung pembunuhan semua rakyat Plastine di Gaza oleh Israel sudah tidak bermakna tanpa sebarang tindakan disertakan oleh negara negara Islam  diseluruh dunia.

Presiden Iran Ebrahim Raisi turut meminta tindakan menghentikan serangan keatas Gaza dalam negara Plastine dan perlu mengistiharkan negara Plastine sebagai negara merdeka, semua suara yang dilempar mengutuk Israel hanya menambah kekejaman mereka bertindak menyerang Gaza serta membunuh penduduk kawasan Gaza.

Sehingga hari ini Zionis Israel terus membedil bangunan di Gaza menyebabkan ramai orang awam dan kanak kanak terbunuh akibat serangan dan runtuhan bangunan, namun yang peliknya tentera Israel masih gagal menemui setiap kumpulan pejuang Hamas mahupun sekutunya seperti AlQassam dan Hizbollah yang mereka buru.

Bagaimana negara negara Islam membantu menghentikan serangan Israel keatas sebahagian negara Plastine di Gaza jika sekadar bersorak dimeja mesyuarat, pemimpin negara negara Islam dunia harus mencari langkah yang benar benar mampu menyedarkan pemimpin Israel bagi menghentikan tenteranya dan keluar dari Gaza.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan