Sabtu, 25 November 2023

SIAPA BERTAHAN DIBUMI GAZA?

Oleh. Huzera Ben 

Gaza. Pejuang Hamas dan sayap sekutunya bukan muda diperkotak katik pemimpin Israel dengan Gencatan Se

njata demi niat Israel menghapuskan seluruh pejuang Hamas dan sekutunya walau dimana semua pejuang ini berada.

Ramai veteran pejuang keselamatan disetiap negara timur tengah mempersoalkan ketelusan Israel dalam isu Gencatan Senjata dimana masih membedil disesetengah tempat dalam sempadan Gaza, Israel juga dilaporkan telah banyak mengorbankan nyawa rakyat jelata disesetengah kawasan Gaza sehingga hari ini tanpa menghen

tikan pembunuhan setiap orang awam, mahupun harta benda awam dibumi Gaza sehingga menjadi tontonan seluruh dunia kemusnahan bumi tersebut.

Hamas, AlQassam dan Hizbollah merupakan pertubuhan politik yang kuat  dan memiliki kelengkapan persenhataan peperangan bukan muda diperdaya gencatan senjata yang kerap dipermainkan pihak Israel sejak sekian lama semata mata Zionis Israel mahu memusnahkan kumpulan tersebut dan pengikutnya walau dimana mereka berada.

Ketabahan semangat Hamas dan sekutunya dirantau negara Arab tidak mampu disangkal negara negara serantau tanpa mengira bangsa dan agama sehingga digeruni Zionis Israel sampai hari ini.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan