Selasa, 21 November 2023

PEGAWAI TENTERA ISRAEL TEWAS?

Umat Islam Dunia Berduka 

Gaza. Seorang pegawai tentera Israel berpangkat Mejar Jamal Abas dilaporkan beragama Islam tewas dalam serangan pasukan Hamas serta sekutunya di Jenin Gaza dekat sini.

Keluarga pegawai terbabit meratapi pemergian nya ditanah jenin dengan doa agar ia ditempat kepada orang syuhadah dan beriman walaupun terbunuh berperang seagama Islam keluh seluruh keluarga mangsa korban hari ini. 

Jamal Abas dilaporkan seorang pegawai berpangkat Mejar yang ditugaskan mengetuai pasukan memburu Hamas dan sekutunya AlQassam dan Hizbollah namun berjaya ditumpaskan pejuang Hamas dan sekutunya. 

Menurut pengamal ulama agama Islam Mejar Jamal Abas terkirban akibat tugas yang diamanahkan kerajaan Israel bagi memburu pejuang politik Hamas dan sekutunya, disebabkan Hamas dan sekutunya yang berdaftar politik namun lengkap dengan senjata peperangan maka tentera Israel dikerah memburu  saki baki pertubuhan tersebut.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan