Sabtu, 18 November 2023

ASIA KAYA TUMBUH TUMBAHAN HUTAN

Segala tumbuhan hutan Asia ada gunanya 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Semua tumbuhan yang terdapat dalam asia dilaporkan memiliki kegunaan tersendiri jika dapat dihimpunkan secara tananan sepanjang tahun. 

Kaedah penanaman ini boleh dilakukan bagi mereka yang mahir mengenali pokok pokok  boleh dikomersialkan sebagai 

kegunaan umum didalam jangkamasa panjang. 

Selain dari itu, kerajaan disetiap negeri wajib membantu setiap pengusaha tanaman bukan sahaja dalam aspek modal tambahan  malah juga didalam membuka pasaran didalam dan luar negara sepanjang tahun.

Memulakan penanaman dalam bentuk pertanian bukan nya muda malah ianya memakan modal yang sangat tinggi khususnya tanah geran persendirian yang belum memiliki jalan raya akibat kegagalan pihak kerajaan negeri membantu membina jalan raya luar bandar.

Sejajar dengan pendedahan ini rakyat jelata perlu bersatu hati menyuarakan segala kemelut yang dialami  agar setiap kerajaan negeri wajar membantu segala permasaalahan rakyat jelata dikawasan luar bandar khususnya jalan raya amnya ujar aktivis masyarakat tempatan.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan