Isnin, 27 November 2023

KERDILNYA MEREKA PENUH KEKUATAN

(Jika Diukur Mereka Kerdil Namun Allah Bantu Perjuangan Luhur)

Oleh. Huzera Ben

Plastine. Setiap perjuangan luhur pastinya mendapat hidayah dan bantuan dari Allah swt walau kerdil berbanding musuh tajaan Amerika Syarikat Israel mampu membuka dada namun para pejuang Hamas dan sekutunya terus bertahan dibumi Gaza.

Mengikut kecanggihan peralatan tentera Israel  mereka mampu menawan seluruh pejuang Hamas dan sekutunya dibumi Gaza, namun kelebihan pejuang Islam adalah pertahan bumi kelahiran generasi anak anak mereka yang cuba ditakluki oleh tentera Israel. 

Kekuatan tentera Israel juga jauh lebih canggih  berbanding dengan Hamas dan sekutunya yang sekadar Israel lebalkan sebagai pengganas, malah  tentangan golongan Hamas dan sekutunya  demi mempertahankan bumi Allah swt  bagi seluruh hamba Allah di Gaza Israel berpeluh memburu penentang mereka. 

Pelbagai pandangan yang dilemparkan oleh para pemerhati peperangan Israel dan Hamas namun mereka meramalkan bukan muda Israel menumpaskan pejuang Hamas dan sekutunya, pejuang tersebut mampu bertahan dengan silih berganti pemimpin kumpulan penyarang mereka walau Israel dakwa membunuh timbalan ketua polis komandder mereka pejuang  Hamas pasti pelapis mereka semuanya terlatih bertahun tahun beperang.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan