Khamis, 30 November 2023

SABAH DINI HARI

Pandang Dengan Kanta Bagai Gadis Belasan Tahun 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Melihat lenggok berjalan mereka umpama gadis belasan tahun bergerak bebas dibandaraya Kota Kinabalu dan sekitarnya, namun bila terkuis bahunya suara melenting bagai jurulatih keras parau suaranya menjerit sah lelaki normal menyamar gadis belasan tahun. 

Paparan MT minggu ini mahu sama sama berpandangan jauh agar terhindar dari perbuatan seumpama apa tak lagi jika mereka berpegang pada sesuatu agama tentunya tidak baik dipandang sekeliling ditempat awam.

Bahan ini dihantar oleh kru Media Terkini Borneo Norsham Haji Tukirin sebagai bahan bacaan betapa dimana pun ada sahaja orang berkelakuan seumpama tanpa kenal bangsa dan agama tidak segan berkelakuan seumpama.

Golongan terlibat juga bebas bergerak tanpa halangan dipelusuk negeri tersebut  malah menjadi ekoran mata golongan lelaki memandang nya dalam setiap gerak langkah mereka selagi belum bersuara.



 ORANG KATA MEREKA LAGI TIADA ADAB 

Oleh. Lenny Anak Abdullah @ George

Sabah. Sebilangan orang memandu Bus Mini ini lebih samseng berikutan berhenti berjam di Bus Stop namun injen kenderaan terus hidup dengan bertujuan mengasapkan setiap orang awam yang menggunakan Bus Stop menunggu kenderaan keluarga mereka.

Selain dari itu ada juga pemandu bus mini  berusia kebawah 40 tahun kebawah dilaporkan  tidak pula memiliki  SURAT BERANAK bagi anak negeri Sabah, ianya sangat menghairankan bagi orang asli  Sabahan namun apa daya mereka ini sangat licik berlakon bila operasi bersepadu  semuanya hilang sembunyi entah kemana.

Kes seumpama bukan lah perkara baru malah berkali kali  sudah didedahkan  namun tidak banyak yang boleh dibuat oleh pihak berkuasa tempatan menyebabkan mereka tambah berani  bertindak seumpama umpama Bus Stop itu hak milik mereka ujar orang asli Sabahan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini  tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini  Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan