Ahad, 26 November 2023

SEMAKIN BERANI ORANG ASING MENCULIK?

(Semua warga perlu siap siaga mendepani orang asing yang cari pasal) 

Oleh. Basron Kirwan 

Kedah. Warga Malaysia perlu sentiasa bersiap siaga memantau perilaku warga asing didalam negara ini setiap masa dibimbangi melakukan perkara diluar jangkaan.

Ini penting bagi mengelak kejadian warga bangladesh cuba menculik kanak kanak di Jeniang Kuala Muda dekat sini hari ini, mujurlah kerjasama semua warga setempat menghulur bantuan memberkas lelaki berkenaan tanpa mampu mencedera kanak kanak yang cuba diculiknya.

Dalam konteks seumpama warga asing yang ada dinegara ini dinasihatkan agar jangan cuba cuba bertindak diluar dugaan memandangkan semua warga Malaysia sentiasa memantau anda, walaupun tidak semua warga menjadi pemantau perilaku anda warga asing yang sering melakukan kerja kerja berunsur jenayah namun bukan muda anda mahu melepaskan diri dari jenayah yang dibuat. 

Kejadian di Jeniang Kuala Muda hari ini harus dijadikan teladan agar semua warga sentiasa beringat dimana mana apa tak lagi jika bersama anak anak kecil supaya tidak menjadi mangsa penculikan warga asing. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalambakbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan  Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan