Isnin, 27 November 2023

ADA LANGKAH CUBA MELANGGAR TEMBOK?

(Waspada Langkah Cuba Langgar Tembok Besar)

Oleh. Basron Kirwan

Sabah. Pergerakan warga luar melawat negeri ini harus berhati hati berikutan dilaporkan ada warga asing gemar mencuba langgar tembok besar walaupun mereka belum kenali.

Ini didedahkan sekumpulan pesara keselamatan Sarawak Sabah yang sedang dalam lawatan mereka di Kota Kinabalu minggu ini de

ngan ada cubaan melanggar kumpulan mereka tanpa sebab.

Kumpulan yang mereka gelar CUBAAN LANGGAR TEMBOK BESAR ini ada yang sanggup mengintip kumpulan pesara keselamatan dalam siri lawatan mereka dibeberapa daerah dalam  Sabah. 

Menurut sumber orang asli Sabah yang ditanya kumpulan suka melanggar ini adalah warga asing dari negara jiran terdekat Sabah namun mereka ini suka mengganggu sesiapa sahaja orang baru datang ke Sabah terang mereka.

Dalam cubaan langgar TEMBUK BESAR orang orang warga asing ini bagai terlalu angkuh langsung tidak menghiraukan orang disekeliling mereka, anehnya golongan terlibat hanya akan menghormati orang Sabahan yang tunduk dengan mereka apa tak lagi jika kerap memberi bantuan pekerjaan pada mereka lapor orang asli negeri ini.

Semua pengunjung negeri Sabah yang bersendirian haruslah berwaspada jika berjalan ada sahaja cuba melanggar pastikan tidak tunduk dengan mereka, cubaan melanggar kumpulan pesara keselamatan hanya sia sia berikutan kumpulan terlibat yang jatuh sendiri tanpa mampu menumbangkan salah seorang pesara keselamatan yang keras umpama TEMBUK.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan