Khamis, 23 November 2023

BENARKAH PEMANDU TIDAK TAHU TEMPAT PARKING?

Tidak tahu tempat parking ini jadinya 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Ramai pemandu dinegari ini tidak tahu LOT PARKING YANG DISEDIAKAN pihak pengurusan terpaksa meletak kenderaan mereka seperti ini walaupun salah dari perundangan pihak berkuasa tempatan.

Kesalahan juga dianggap segelintir pemandu dinegeri ini sebagai perkara kedua asalkan dapat parking walaupun ditempat yang salah ujar sebilangan penduduk yang ditemui. 

Menurut aktivis masyarakat tempatan Sabah yang dihubungi, ada warga Sabah yang tidak mengenali mana mana kru akbar dalam negara mahupun peringkat dunia kecuali gambar yang ditonton dalam TV  baru lah mereka hormati jelas kumpulan aktivis masyarakat tempatan hari ini. 

Dalam pada itu, Media Terkini cuba menjelajah beberapa daerah Sabah bagi menguji ungkapan kata aktvis masyarakat tepat ramai orang Sabah tanya dimana kerja,  kebanyakan warga Sabah hanya melihat PAKAIAN SERAGAM DAN KERETA BESAR  baru mereka anggap berkerja atau berniaga berbanding kereta kecil dan lama baru dihormati. 

Media Terkini yang beroperasi cetakan 1997 dan merubah harian ONLINE pada 2016 masih juga ramai orang Sabah mengaku tidak mengenali, berbanding luar negara hampir tiap jam menghubungi penyiaran ini tanpa henti.

Apapun semua pembaca dan pengiklan Media Terkini  dalam dan luar negara boleh menghubungi talian kami masa pejabat di 01138554026 dan 0194827829 masa pejabat sahaja.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan