Selasa, 14 Mei 2024

WARGA ISRAEL BERARAK DI TELAVIV

Oleh. Huzera Ben

Plastine. Kekejaman Israel keatas rakyat Plastine menyebabkan penduduknya berarak tunjuk perasaan bagi menggesa Israel menghentikan serangan demi pembebasan warga Israel yang ditahan Hamas. 

Desakan penduduk Israel langsung tidak dihiraukan oleh teraju pemerintah Israel masa kini malah mereka,  terus memusnahkan bumi Gaza dan Rafah hampr setiap hari membuatkan pejuang Islam mencengkam tebusan Israel tanpa tunduk peperangan.

Dalam konteks ini ramai masyarakat dunia hanya membaca dan melihat pergolakan namun bagi sebilangan kumpulan pemisah trend peperangan berkenaan terus dihayati, tidak hairan lah dunia mendedahkan ada kumpulan pemisah meniru cara cara pergeseran Israel dengan kumpulan Hamas, Hizbollah dan AlQassam yang sukar ditewaskan.

Sampai bila dunia melihat kemusnahan bumi Gaza dan Rafah diserang berlarutan zionis Israel sehingga berita ini ditulis belum ada petanda ianya akan reda, apapun para pemimpin kerajaan seluruh dunia perlu mencari langkah langkah menghentikan peperangan antara Israel dan para pejuang Hamas, AlQassam serta Hizbollah demi warga Plastine.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan