Jumaat, 17 Mei 2024

KETERBUKAAN DAN KEBEBASAN BERSEMUKA PEMIMPIN POLITIK BERDAFTAR

Oleh. Huzera Ben 

Lubnan. Masyarakat global perlu bersikap terbuka siapa juga pemimpin tertinggi negara bebas menemui ketua ketua pertubuhan parti politik berdaftar disesebuah negara serantau.

Golongan warga serantau mana mana benua sekalipun tidak wajar membidas apa tak lagi mengutuk  dalam isu pertemuan Datuk Seri Dr. Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia dengan Ismail Haniyeh Ketua Pertubuhan Pejuang Politik Hamas baru baru ini.

Sejak pertemuan tersebut banyak sangat suara songsang seluruh dunia termasuklah warga negara negara membangun bercakap bagai kepanasan sehingga berfikiran negetif tanpa usul periksa, ini jelas warga yang mempertikai pertemuan tersebut langsung hanya tahu mengenali perkataan HAMAS namun tidak membuka minda mereka pertubuhan berkenaan adalah parti politik tempatan.

Menurut hujahan diseluruh dunia warga yang banyak songeh adalah pemikiran yang condong menyokong kekejaman Zionis Israel yang memusuhi Hamas dan sekutunya, tidak hairan lah ramai yang mempertikaikan pertemuan Perdana Menteri Malaysia dengan Ketua Pemimpin Hamas bagai terasa mereka satu cabaran besar jelas warga Lubnan.

Sebagai saluran kebebasan Media Antarabangsa gambar pertemuan tersebut tidak mendatangkan satu ancaman pun berikutan Hamas adalah pertubuhan parti politik Plastine yang berdaftar, perasaan sangsi dikalangan warga seluruh dunia sekadar menurut naluri mereka yang melihat pergolakan permususan antara Israel dengan pejuang bersenjata Hamas dalam konteks satu sudut sahaja.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan