Khamis, 30 Mei 2024

RESTORAN TIDAK BERTANDAS

Oleh. Gifkir Aming 

Kota Kinabalu. Semua warga pelancong yang melawat sekitar Likas agar memastikan tidak melanggani Restoran yang gagal menyediakan tandas awam dalam permis mereka. 

Ini didedahkan orang awam yang pernah mengunjungi Restoran berkenaan bersedih akibat berjalan kaki 300 meter mendapatkan tandas bagi membuang air besar yang cukup menyeksakan jelasnya.

Selain dari itu ada juga sukarelawati yang bertugas dalam jabatan kerajaan berhampiran,  mengasari warga emas yang sekadar meminta kebenaran untuk masuk ketempat duduk dalam bangunan berkenaan.

Sukarelawati berkenaan bagai tidak mengenali warga emas dan orang muda mudi sehingga menyamakan semua orang berbaris diruang  luar pejabat berkenaan dalam keadaan berdiri penuh sesak jelas warga emas yang menjadi mangsa.

Sehubungan dengan dua kejadian berdekatan ini pihak kerajaan Sabah memberi perhatian kes kejadian tersebut dengan mengarahkan pembinaan Tandas dalam Restoran, jabatan kerajaan yang menggunakan penjaga tidak menghormati warga emas juga perlu dikeluarkan dari menjaga pintu jabatan berkenaan apa tak lagi status mereka sekadar sukarelawati sahaja.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan