Selasa, 21 Mei 2024

IRAN SIASAT HELIKOPTER TERHEMPAS

Oleh. Huzera Ben

Tehran. Helikopter yang terhempas membawa Ebrahim Raisi sedang dalam penyiasatan terperinci pihak berkuasa kerajaan Iran, semua penumpang dalam Helikopter berkenaan belum ada seorang pun yang ditemui menurut 
laporan keselamatan negara tersebut. 

Pelbagai sumber maklumat yang tersebar berhubung nahas tersebut termasuklah kegiatan tidak bertanggongjawab, namun sebaran berkenaan sukar diterima tanpa bukti bukti yang kukuh untuk diketengahkan sebagai rujukan umum didalam dan luar negara.

Berdasarkan kepada rangka Helikopter yang ditemui adalah sukar meramal semua penumpang terselamat melainkan kekuasaan Allah swt, namun selaku kerajaan memerimtah semua aspek akan dijalankan siasatan terperinci melibatkan semua penumpang serta punca terjadi nahas berkenaan.

Sehingga berita ini ditulis  belum ada sumber mengaitkan perbuatan pengganas mana mana pihak dalam dan luar negara tersebut, namun siasatan terperinci  oleh pihak pemerintah negara Iran tidak melepaskan siasatan jika ada kaitan dengan unsur pengganas melibatkan musuh musuh negara tersebut.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan