Ahad, 26 Mei 2024

ISRAEL LANGGAR ICJ TERKINI

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Sungguhpun ICJ telah memutuskan serangan Israel ke

atas Rafah dihentikan namun ianya langsung tidak dihiraukan oleh Israel.  

Zionis Israel bagai
tidak menghirau ke
putusan ICJ dalam isu penamatan serangan keatas Rafah sikap mengharap kuasa vetor Amerika Syarikat masa kini.

Menurut negara negara Islam hari ini, jika ICJ zionis Israel tidak hiraukan siapa lagi yang mampu menghalang kekejaman Israel terhadap rakyat negara negara Islam masa kini, mungkin kah Zionis Israel dengan sesuka hati melakukan serangan serangan keatas umat Islam seperti di Rafah dan Gaza sehingga kehari oni jelas mereka.

Sungguhpun Israel mendapat bantuan dari Amerika Syarikat dalam konteks peperangan namun pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam mampu bertindak balas serangan Israel sehingga merampas persenjataan Zionis Israel setiap berlaku pertempuran mereka setiap masa. 

Pejuang Hamas dan sekutunya berjaya menumpaskan 35 anggota Tentera Zionis Israel serta merampas persenjataan perang mereka, keupayaan Pejuang Hamas dan sekutunya dilaporkan sangat digeruni oleh tentera Israel  dalam kemahiran peperangan sejak sekian lama. 





Nora. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan