Isnin, 20 Mei 2024

MAKANAN SERINGGIT SIAPA BOLEH SERTAI?

Oleh. Gifkir Aming

Kuala Lumpur. Siapa peniaga diseluruh negara mampu menyertai jualan makan berharga hanya seringgit seorang?, tentunya ramai warga peniaga diseluruh negara menganggap ianya tidak memberi keuntungan dalam situasi masa kini.

Isu peniaga menjual setiap seorang makanan dengan harga RM1.00 tidak mungkin ada yang sanggup melakukan nya dalam negara terutama Sarawak dan Sabah melainkan ada sumbangan setiap pemerintah negeri. 

Bagi warga Malaysia berpendapatan rendah, daya usaha seseorang umat Islam berniaga dengan kadar termurah sememangnya tidak banyak memperolehi keuntungan, namun dalam aspek amalan membantu orang miskin Allah swt yang mampu memberi ganjaran diluar pengetahuan golongan manusia berbilang bangsa dan agama ujar pakar ilmuan.

Seluruh warga Malaysia khususnya Sarawak dan Sabah boleh menyertai keiklasan peniaga RM1.00 makanan keatas warga miskin bagi meringankan bebanan penduduk miskin dibandar mahupun luar bandar.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran, dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan