Ahad, 12 Mei 2024

TREND ANGGAP ORANG SURUHAN

Salam Sejahtera Salam Muhibah 

Trend sebilangan masyarakat negeri ini tanpa mengira darjat dan kedudukan suka menyuruh orang yang boleh mereka jadikan KULI SURUHAN.

Kes seumpama berlaku dalam lawatan rombongan Media Terkini Malaysia selama 10 hari di 73 kerusi Dewan Undangan Negerk Sabah beberapa hari yang lepas.

Antara yang panas diungkapkan adalah; "Bantu kami dalam program", "Tolong bantu kami ambil gambar", Itu beberapa kes kita tidak ambil gambar kah", malah banyak lagi gelagat para warga pelbagai peringkat di Sabah yang kerap diterima secara harian.  

Tidak hairan lah dilaporkan banyak akbar tempatan Sabah tutup tanpa kesinambungan urusniaga mereka walaupun laris dipasaran, akibat kurangnya sambutan didalam industri pengiklanan maka pengusaha albar tempatan mengambil kesempatan bagi menutupnya sebagai langkah akhir.

Media Terkini Harian Malaysia sejak beberapa minggu lalu cuba dihubungi sebilangan warga Sabah memainkan peranan yang sama namun gagal  mempengaruhi semua kru akbar ini, pengalaman lebih 20 tahun didalam industri penyiaran telah memberi pelbagai pengetahuan bagi mendepani semua dakyah dakyah golongan yang cuba mempersendakan kakitangan akbar ini.

Susunan Joupis Anak Lagau Penolong Pengarang




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan