Rabu, 22 Mei 2024

PATI TERUS DIUSIR

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Lundu. Bumi Kenyalang tidak memberi sebarang ruang golongan PATI memasuki negeri tersebut walau dengan apa cara sekalipun. 

Cubaan warga Indonesia yang memasuki sempadan negeri tersebut ditangkap Tentera Darat dan diusir masuk semula dalam kawasan sempadan Indonesia oleh petugas Tentera Darat, kejadian tersebut berlaku di lorong tikus Biawak dekat sini dengan penahanan 5 orang yang cuba masuk mencari kerja dinegeri ini tanpa sebarang dokumen diri kesemua yang ditahan dihantar balik sempadan, sebelum melapor dibalai Polis Lundu sebagai prosiuder pengusiran.

Kecekapan Tentera Darat petugas disempadan yang mampu mematahkan penyusupan masuk bagi bumi kenyalang perlu dicontohi semua pasukan petugas lain diseluruh negara, PATI tidak akan berada dalam setiap negeri  jika semua pihak berkerjasama memantau serta melaporkan kepada berkuasa keatas kehadiran mereka kesetiap kawasan diseluruh negara.

Menurut penduduk Sarawak yang ditemui sukar melihat PATI dikawasan mereka berikutan kesiap siagaan pihak berkuasa tempatan dalam membenteras kloni PATI diseluruh bumi Kenyalang ujar mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan