Isnin, 20 Mei 2024

PEJUANG HAMAS DAN SEKUTU TAK GOYAH

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Serangan berganda Zionis Israel keatas Gaza dan Rafah hanya membunuh rakyat awam Plastine, sebaliknya tidak pernah sama sekali menakutkan Pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam walau ada beberapa pemimpin kanan pejuang mereka terkorban oleh serangan Israel.

Ini diakui sebilangan besar pejuang kumpulan terlibat yang bertempur habis habisan dengan Israel dibumi Gaza dan Rafah sejak 7 Oktober 2023 yang lalu, majoriti yang dibunuh oleh Zionis Israel merupakan rakyat awam Plastine yang menatap di Rafah dan Gaza tanpa ada kaitan langsung dengan pejuang Hamas dan sekutunya. 

Anehnya pemimpin Islam negara negara dunia bagai tidak sepakat dengan sesungguh  nya memberi tekanan terhadap Zionis Israel yang mendapat sokongan penuh dari Amerika Syarikat, malah ada juga pemimpin negara Islam yang sanggup berdiam diri umpama berkecuali dengan serangan zionis Israel terhadap Rafah serta Gaza walaupun sudah puluhan ribu orang sudah terbunuh.

Sehubungan dengan paparan ini, pemimpin tertinggi negara negara Islam perlu bersatu memberi tekanan terhadap Zionis Israel pimpinan Benjamin Netanyahu  Perdana Menteri, demi menghentikan serangan senjata berkuasa tinggi demi menyelamatkan setia nyawa penduduk Plastine di Gaza dan Rafah menerusi jangkamasa panjang jelas mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan