Khamis, 30 Mei 2024

SETIAP HARI MENYERANG SETIAP HARI ADA TERKORBAN

Oleh  Huzera Ben

Plastine. Setiap kali tentera Zionis Israel menyerang Gaza dan Rafah pasti tentera mereka ada 

yang terkorban serangan balas pejuang Hamas, AlQassam dan Hizbollah walau tidak secanggih dengan peralatan Israel.

Keazaman pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam mempertahankan bumi Rafah dan Gaza sebahagian dari Plastine tidak rela diserahkan pada Israel, namun Israel yang mendapat sokongan beberapa negara kuasa besar sangat angkuh dengan terus memusnahkan Gaza dan Rafah walau dikutuk seluruh dunia.

Menurut penduduk Plastine, jika tidak ada negara kuasa besar membantu Israel dalam memerangi rakyat Plastine,  sudah lama pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam mampu menewaskan mereka berbekal dengan perjuangan mempertahankan bumi warisan mereka. 

Puluhan ribu sudah korban penduduk Plastine terbunuh dengan serangan Zionis Israel sekitar Gaza dan Rafah bagai tidak menghargai nyawa orang tidak berdosa, akibat dengan keangkuhan Zionis Israel pejuang Hamas dan sekutunya mampu membunuh tentera Israel setiap kali mereka menyerang Gaza dan Rafah.

Hanya doa pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam yang dibawa setiap kali berperang dengan Zionis Israel , dimana mereka mampu membunuh bala tentera dan memusnahkan kereta kebal tentera Israel ujar penduduk Plastine.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga, didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan