Jumaat, 24 Mei 2024

AKIBAT LAMAN SOSIAL TERLALU BEBAS

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Bayangkan golongan tidak bertanggongjawab berani membuat IKLAN PALSU KEKOSONGAN JAWATAN KONSTEBAL POLIS dalam laman sosial tanpa kesahihan dari PDRM, perbuatan seumpama sangat memalukan diri individu itu sendiri malah merugikan belia dan beliawanis seluruh negara yang membuat permohonan iklan jawatan kosong tersebut.

Penularan laman sesawang meragukan diseluruh negara melibatkan bantuan kerajaan ribuan ringgit seorang namun bila cek dalam bank akaun masing masing segalanya tidak wujud, penularan bantuan berganda dari kerajaan Madani perlu dipantau memandangkan ianya menjejaskan nama baik kerajaan masa kini diseluruh negara jika dibiarkan sehingga pilihan raya akan datang.

Dalam isu kenaikan harga barang barang makan dikedai mahupun pasar pasar besar tidak ada seorangpun penyebar dilaman sosial tampil mendedahkan nya, ini diakui pelbagai lapisan rakyat  luar bandar yang keciwa dalam bulan April dan Mei 2024 didapati sudah 2 kali kenaikan harga barang makanan diseluruh negara ujar mereka. 

Antara kenaikan ialah serbum pek minuman, sayor, ikan, megge dan banyak lagi yang sudah 2 hingga 3 kali kenaikan harga, namun penyebar laporan palsu dilaman sosial tidak nampak membantu rakyat miskin mendedahkan kenaikan harga prmakanan DIDALAM pasaran seluruh negara sehingga Sabah ujar mereka.

Sehubungan dengan paparan ini semua pengendali laman sosial persendirian wajar turun padang meninjau permasaalahan kenaikan kadar harga barang makanan hampir tiap bulanan terang mereka yang penuh kesal..






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan