Ahad, 15 Oktober 2023

WARGA GAZA TERUS BERTAHAN DIBUMI MEREKA

Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Serangan bertali arus oleh 

REZIM ZIONIS TENTERA ISRAEL tidak sama sekali menakutkan seluruh warga penduduk gaza walaupun mereka menjadi 
korban dalam serangan Zionis namun mereka kekal bertahan bersama HAMAS serta dunia Islam yang lain.

Malah sejak beberapa  hari yang lepas ramai pemimpin negara negara bukan Islam turut memberi sokongan keatas perjuangan HAMAS bagi mempertahankan Gaza, melain

kan ada golongan individu yang menyebarkan fahaman yang memesongkan perjuangan orang Plastine yang mempertahankan bumi mereka dari rampasan Israel di Gaza melibatkan pengaruh di Indonesia dan Sabah cuba sebarkan vedio mereka.

Tentera Israel membunuh rakyat Plastine serta memusnahkan pelbagai bangunan tanpa perikemanusiaan setiap hari siang dan malam, sebaliknya masih ada individu di Indonesia dan Sabah terus menyebarkan vedio bahawa golongan yang mempertahankan Gaza bagi nyawa warga mereka yang menjadi korban Zionis tiap hari.

Terbaru warga Sabah tersilap menghantar vedio dipercayai dipetik dari individu berkopiah di Indonesia mendakwa mempertahankan Gaza adalah pengganas umpama golongan terlibat tidak merasa bagaimana jika orang luar ambil tanah dan rumah mereka penuh kekerasan ujar warga Sabah yang menerima vedio berkenaan.

Kru Media Terkini yang cuba menghubungi penyebar vedio berkenaan namun golongan terlibat tidak menjawab panggilan serta soalan wstsap dikemukakan keatas mereka. 

Adalah menjadi harapan umat Islam di Asia Tenggara supaya tidak ada yang kabur pemandangan dengan tindak tanduk rejim zionis keatas Plastine berpandukan kepada individu yang kurang celik dengan kekejaman Israel tegas umat Islam nusantara.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan