Rabu, 18 Oktober 2023

BENARKAH GOLONGAN INI GHAIB? 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Penjaja Cilik bergerak sekumpulan ramai dilaporkan ghaib  dari pandangan orang ramai walau pun mereka bergerak dalam kumpulan yang ramai namun ada yang mendakwa tak melihat. 

Penjaja Cilik ini juga menggerunkan orang ramai tanpa disedari warga Sabah mereka ini berasal dari mana dengan hidup yang tidak terurus namun  mereka mampu mendapat wang yang banyak hasil jualan makanan mereka. 

Selain dari itu ada juga orang Sabah tidak kisah dengan kumpulan kanak kanak kecil ini berkeliaran berebut menjual makanan mereka kepada orang ramai yang berjalan dilorong lorong bangunan kedai ujar warga prihatin Sabah.

Kumpulan ramai kanak kanak cilik menjadi penjual makanan jalanan bukan perkara baharu namun ramai warga Sabah bersikap tidak ambil kisah dengan isu tersebut, malah kru Media Terkini yang berusaha menemui beberapa penduduk negeri tersebut enggan ditemubual bagi mengulas kanak kanak penjaja cilik berkenaan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan