Rabu, 25 Oktober 2023

DUA SUNGAI SAMA HITAM 

Oleh. Huzera Ben 

Congo. Beberapa hari lepas gempar dunia dengan AIR SUNGAI RUKU BERWARNA HITAM namun terbaru kiriman pembaca dari Sabah ada lagi Sungai Hitam ditengah Kota Kinabalu. 

Tidak ada siapa mengetahui mengapa sungai terlibat berwarna hitam tanpa menarik perhatian seluruh warga Kota Kinabalu Sabah Malaysia. 

Sungai Ruku dekat sini menjadi perhatian Saintis namun Sungai Hitam Gelap Di Kota Kinabalu Sabah Malaysia bagai tidak dipandang seluruh warga sekeliling bagai lumrah dalam situasi mereka.

Melihat kepada kedua dua gambar warna Sungai tersebut tidak ada sebarang perbezaan hanya kajian berbeza antara Sabah dan Sungai Ruku Congo pakar pengkaji sangat jauh berbeza jelas warga dekat sini.

Mungkin kah suatu masa para saintis dunia juga datang ke Kota Kinabalu bagi mengkaji status sungai gelap hitam berkenaan?, hanya pakar saintis  sahaja yang mampu memberi jawapan dengan  semua kebersamaan yang menjadi tumpuan semua saintis dunia masa akan datang. 



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan