Rabu, 18 Oktober 2023

ADA PENYANYI SABAH MEMILIH ORANG ? 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Isu sebilangan penyanyi Sabah yang gemar menemui beberapa kru akbar bagi mengharap pengiklanan percuma terkandas berikutan temubual sulit kru akbar yang menemui mereka 

dekat Sabah minggu lepas, golongan 

terlibat seolah olah mengharapkan  sesuatu bantuan iklan percuma keatas industri yang mereka ceburi tanpa mengesan kru terlibat adalah pakar yang berusaha menguji sejauh mana kah kerjasama penggiat seni suara Sabah dengan industri penyiaran  Asia dekat sini.

Selain dari itu penyanyi berkenaan juga dilaporkan tidak mengenali kru akbar berkenaan berada berhampiran mereka yang mungkin diduga orang kampung sahaja dipandang mata, jika ini lah perwatakan yang menjadi amalan sebilangan penyanyi tempatan Sabah sekadar membelakangkan industri pengiklanan maka mereka mungkin boleh hilang rakan penyiaran.

Apapun pendedahan ini sekadar renungan agar jangan musuhi industri penyiaran yang mendampingi anda seorang Penyanyi, cuba bincang perkasakan hubungan baik antara penyanyi dan industri penyiaran dan pengiklanan sepanjang masa demi kebaikan bersama jangkamasa panjang.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan