Khamis, 26 Oktober 2023

SIAPA TERAJUI PRESIDEN INDONESIA ? 

Oleh. Helary Sukiono

Jakarta.  Sebilangan warga Indonesia meramalkan Prabowo Subianto Djojohadikusumo (Calon Presiden) 
bersama Hiburan Rakabuming Raka (Calon Timbalan Presiden)  mampu meraih kemenangan dalam pemilihan akhir awal tahun 2024.

Peluang kedua dua calon ini walaubagaimanapun perlu kerja keras dalam usaha meraih undian dikalangan perwakilan yang disenaraikan mengundi pada peringkat pusingan akhir ujar warga Indonesia hari ini. 

Pilihan Raya Presiden Indonesia yang berlaku tiga penjuru merupakan persaingan sengit sekitar Kota namun sukar diramal sekitar desa mahupun warga Indonesia yang berkerja diluar negara. 

Persaingan pemilihan Presiden dan Timbalan Presiden Indonesia kali ini tiga penjuru bukan muda untuk menang apa tak lagi banyak rakyat mereka kini berkerja diluar Negara, terlalu sukar meramalkan golongan terlibat siapakah pilihan mereka jika mengundi pos diperantauan sememangnya sukar diduga.

Hanya kebijaksanaan calon calon yang bertanding sahaja mampu memperolehi undi mereka walaupun terlalu awal untuk diramal, semua calon calon yang bertanding perlu mencari idea idea yang mampu bertemu para pengundi mereka yang berkerja diluar negara sebelum pusingan akhir pilihan raya negara mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan