Sabtu, 28 Oktober 2023




 ISRAEL BERDEPAN TENTANGAN PEJUANG PLASTINE 

Oleh. Huzera Ben 

Gaza. Biarpun bangunan dan rumah serta apa juga prasarana dimusnahkan oleh kekejaman Zionis Israel sejak awal oktober lepas, pejuang Hamas, Hizbollah dan Alqassam mengumumkan tidak akan tunduk dalam serangan darat, udara dan laut musuh Zionis Israel demi bumi Gaza.

Langkah ini mempamerkan Zionis Israel bakal berhadapan perjuangan mempertahankan tanah tumpah darah warga Plastine yang mereka ceroboh tiga penjuru tanpa perikemanusiaan, malah pejuang Hamas, AlQassam dan Hizbollah yakin Allah swt akan melindungi perjuangan mereka bersama demi tanah Gaza serta rakyat Plastine amnya walau berapa lama sekalipun. 

Amat menyedihkan kuasa kuasa besar dunia masih lagi belum buat keputusan bagi mengarahkan Zionis Israel menghentikan serangan keatas Gaza sehingga hari ini, ini membuka mata negara negara membangun agar mengambil kira masa depan tanah air mereka yang kerap menerima ancaman pengganas yang bersembunyi disetiap negara  negara kejiranan mereka.

Gaza juga sudah mula dimasuki Tentera Zionis Israel dibahagian darat mulai semalam dan ribuan sudah rakyat Plastine terbunuh akibat serangan tersebut, negara negara kuasa besar masa kini umpama berpihak keatas Israel sehingga gencatan senjata keatas Israel tidak dapat dilaksanakan dan rakyat Plastine terus dibunuh setiap hari.

Dunia hari ini perlu berpandangan jauh terutama negara negara membangun agar meneliti serangan Rejim Zionis Israel keatas Gaza yang diduduki majoriti rakyat Plastine, hanya penelitian dan kajian masa depan dikalangan negara negara membangun bagi mengelak kejadian seumpama berlaku dikawasan mereka.

Hari ini Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu mengumumkan 120 buah negara menyokong gencatan senjata dibuat hasis usul Jordan bagi Israel  Plastine, diharapkan ianya mampu menyedarkan Zionis Israel tidak lagi menceroboh persempadanan bumi Gaza dengan negara mereka demi menjaga keamanan bersama.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan