Sabtu, 14 Oktober 2023

MISTERI SIHIR SANTET JALANAN 

Oleh. Helary Sukiono

Nusantara. Sihir jalanan selalu dipergunakan orang yang dengki dan cemburu kejayaan orang lain mencapai sesuatu impian mereka walaupun berhempas pulas menggapainya. 

Pelbagai cara Sihir Santet dilakukan namun sumber terbaru diperolehi ialah menabur benang dan beras dijalanan orang yang dikenakan dengan niat memusnahkan hidup keluarga terlibat.

Bayangkan perbuatan manusia masa kini walaupun dizaman moden namun dilaporkan ada lagi menjalankan pernuatan seumpama demi memusnahkan hidup keluarga yang tidak berdosa, hanya disebabkan dengki dengan kejayaan keluarga orang lain tergamak melakukan sihir santet semata mata mengharap kemusnahan hidup keluarga yang dihajati.

Menurut sumber, pembuat Sihir Santet tidak memilih bangsa dan agama selagi golongan terlibat dikuasai hasad dengki pada orang lain yang peroleh kejayaan, tidak hairan lah tumbuh umpama cendawan golongan bomoh hitam yang membantu pemburu sihir santet setiap masa hanya disebabkan dengki menguasai diri mereka.

Media Terkini dimaklumkan hanya Bomoh Hitam sahaja yang meneruskan legasi Sihir Santet masa kini dengan harga dikenakan cukup lumayan akibat derita ditanggong bukan kepalang tegas pakar ilmu yang ditemui.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan