Isnin, 30 Oktober 2023

SERANGAN TENTERA ISRAEL ORANG AWAM TERBUNUH 

Oleh. Helary Sukiono/Huzera Ben

Gaza. Semua serangan tentera Israel dibumi Gaza tersasar kepada majoriti orang awam Plastine bukan sahaja terbunuh malah terlalu ramai yang cedera dan masih banyak yang tertimbus didalam runtuhan bangunan akibat pengeboman Zionis Israel. 

Pihak bantuan perubatan di Bumi Gaza meramalkan majoriti yang ter

timbul bangunan pengeboman Zionis Israel adalah orang awam Plastine malah yang cedera  sirius terkena tembakan peluru hidup tentera Israel, terlalu sukar dirawat akibat kemusnahan hospital dan semua jenis perubatan apa tak lagi bantuan perubatan luar dilarang untuk masuk ke Gaza. 

Hari ini yang Gengaman Senjata sudah dikuatkuasakan PBB namun Zionis Israel masih terus memasuki kawasan pinggir Gaza dengan terus membedil bangunan dan Hospital tanpa perikemanusiaan, warga Plastine mendakwa pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam  yang bertempur dengan Tentera Zionis Israel sukar dikesan oleh Israel sehingga orang awam yang dijadikan mangsa tembakan mereka ujar warga Plastine. 

Sumber Israel lewat petang tadi mereka keluar dari bumi Gaza tanpa lapuran terperinci sama ada patuh gengaman senjata atau menyerang semula dibumi Gaza menentang pejuang Hamas, zionis Israel seharusnya mematuhi arahan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu supaya menghentikan peperangan dengan pejuang Hamas demi rakyat Plastine menjadi mangsa pembunuhan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat Iklan Niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan