Isnin, 16 Oktober 2023

TINGKAH LAKU PEKERJA ASING DISABAH 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Sebilangan kecil orang asal negeri Sabah keciwa dengan tingkah laku pekerja asing dalam negeri tersebut yang bagaikan mereka lebih berkuasa diserata tempat tanpa mempedulikan orang asli Sabah. 

Terbaharu pekerja asing dilaporkan hampir melanggar orang asal negeri Sabah dengan motorsikal yang berdiri dilorong pejalan kaki depan pasar sayor disebuah pekan tanpa memohon maaf,  malah pekerja asing terlibat tersenyum sinis umpama memperlekeh orang asal Sabah tanpa mengenali mereka siapa akibat perangai naik tocang dengan bantuan seorang dua orang penduduk negeri tersebut.

Menurut orang asal Sabah, pekerja asing harus tahu dimana motorsikal berjalan dijalan raya dan bukan cuba melanggar orang asli Sabah yang berdiri dilaluan utama pejalan kaki kawasan pasar sayor, jika mereka pekerja asing diperlakukan oleh orang asli Sabah dengan perbuatan melanggar dilorong pejalan kaki sama dengan Motorsikal adakah mereka tidak marah soal penduduk asli Sabah penuh kesal.

Sehubungan dengan paparan ini, pekerja asing yang membawa motorsikal harus belajar dimana laluan sebenar Motorsikal agar tidak melanggar orang asli Sabah dimasa akan datang.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan