Isnin, 23 Oktober 2023

BENARKAH SEMUA BUS STOP JADI TERMINAL? 

Oleh. Joupis Anak Lagau 

Sabah. Tahap kedegilan sebilangan pemandu BUS MINI dilaporkan sangat menyinggung perasaan golongan pengguna Bus Stop dengan sikap mereka mengeluarkan ASAP BANYAK DIDEPAN BUS STOP,  bukan sahaja mengeluarkan asap banyak berhenti di Bus Stop malah mereka dengan kumpulan berbaris lama menunggu pen

umpang yang tidak kunjung datang dengan sengaja menganggu orang ramai yang menunggu rakan mengambil mereka ujar penduduk yang ditemui. 

Perbuatan sebilangan pemandu Bus Mini terlibat sudah bertahun tahun lama nya namun dilaporkan tidak ada tindakan dari pihak berkuasa kerajaan negeri walau dipandang setiap hari,  malah pemandu Bus Mini yang bersikap seumpama juga dilaporkan orang asli Sabah sanggup cari gaduh dengan sesiapapun Bus Lain mengambil rakan atau saudara mereka di Bus Stop tempat mereka berbaris sedangkan ianya bukan TERMINAL. 

Penduduk asli Sabah mendakwa pemandu Bus Mini yang bersikap biadab kepada orang ramai tidak wajar menjadi pemandu Bus Pengangkutan Awam dan perlu mencari kerja yang tidak bersemuka dengan semua orang awam supaya sikap samseng tidak dipertonton kan terhadap setiap orang ramai dimana juga berada setiap masa.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan