Rabu, 25 Oktober 2023


HAMAS GAGALKAN SERANGAN ISRAEL 

Oleh. Huzera Ben / Helary Sukiono 

Gaza. Dalam kepungan tentera Zionis Israel  hampir keseluruhan Gaza tidak mampu melarikan diri melainkan Zionis Israel sendiri yang mahu menyelamatkan mereka dalam cengkaman senjata tentera Israel. 

Teknik serangan balas Hamas dan sekutu nya dilaporkan tidak mampu dilihat oleh tentera Zionis Israel menyebabkan rakyat awam Plastine dibedil bertubi tubi Tentera Israel sehingga kehari ini. 

Menurut sumber pejuang Hamas dan sekutunya, mereka berjuang mempertahankan rakyat dan bumi tempat tinggal mereka bersandarkan kepada Allah swt, malah mereka tidak pun pernah menceroboh tanah Israel melainkan  Israel yang bertubi tubi merampas bumi Gaza dari perkampungan warga Plastine ujar mereka.

Hamas, Hizbollah dan Alqassam merupakan pejuang yang menentang Israel penceroboh bumi Gaza walau dengan apa cara sekalipun, namun sukar dihentikan sampai masa kini berpunca dari kurangnya permaufakatan dikalangan kerajaan Islam sekeliling Plastine sampai hari ini.

Seluruh pemerintah  negara negara Islam perlu membentuk kesefakatan bagi membantu menghalang Israel dari merampas walau seinci bumi Gaza serta membunuh orang awam  Palestin, Syria, Tebing Barat dan Lubnan





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan