Ahad, 22 Oktober 2023



BRIGED ALQASSAM DAN PEJUANG HAMAS PERLU BERSATU 

Oleh. Helary Sukiono Dan Huzera Ben 

Gaza. Dua pasukan jika bergabung dalam satu kumpulan menentang tentera rejim Zionis Israel tidak mustahil  kemenangan mampu memihak keatas mereka disamping terus mendapat sokongan dan bantuan diseluruh pemerintah negara negara Islam serantau.

Ini diakui  oleh mantan pejuang tentera negara Islam yang melihat kekuatan Hamas serta Briged Alqassam mendepani Zionis Israel sehingga menggerunkan Israel, sungguhpun ada negara kuasa besar Amerika Syarikat membantu tentera Zionis Israel memintas serangan Hamas namun tidak semudah yang diramal mereka menumpaskan nya. 

Hamas dan Alqassam  bagaikan mendapat sesuatu kekuatan luar biasa bertempur dengan Tentera Zionis menyebabkan Serangan Israel dihalakan kepada orang awam Plastine, ramai mendakwa tentera Zionis Israel gagal melihat sebenar pasukan Hamas dan Alqassam didepan mereka membuatkan orang awam menjadi sasaran mereka.

Sehingga berita ini ditulus Hamas dan Alqassam  masih saling menentang Zionis Israel dalam dua kumpulan berjauhan namun jika mereka tekad bersatu dalam gabungan pasukan pasti Gaza mampu ditawan mereka. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat  iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan