Jumaat, 20 Oktober 2023

MEDIA TERKINI HARIAN DULU DISANJUNG 

Oleh. Gifkir Aming

Dalam kegemilangan Media Terkini bercetak dengan rebutan menjadi penyiaran setara akbar harian walaupun mingguan masa tersebut namun ia cukup di

beri sambutan luar biasa disebabkan berbahasa Melayu setiap keluaran. 

Media Terkini Akbar bercetak cukup dikenali didalam dan luar negara sehingga
bertahun tahun lamanya dengan pelbagai sudut penyiaran, namun sebaik sahaja akbar ini bersiaran harian adakala sebilangan ahli parti politik mendakwa tidak mengenali Akbar ini apa tak lagi diterajui orang Sarawak dan Sabah mula juga lah wujud indiviďu tidak kenal dengan akbar ini. 
Hanya orang yang memahami konsep penyiaran Media Terkini Harian sahaja yang sedia kerjasama sampai hari ini walaupun secara berkala sahaja mereka bersama didalam penyiaran ini didalam setahun.

Anehnya ada juga yang kenal kru Media Terkini lebih dari 3 tahun namun sengaja terlupa bila ditemui dengan bertanya kerja dimana sambil sinis senyum melirik pandang ketempat lain. 

Liku liku pengalaman Media Terkini Akbar Harian sejak 1998  hingga hari ini bagi Indonesia, Singapore, Brunei, Malaysia, Sarawak dan Sabah amnya, walau apa pun cabaran ini terus juga melangkah didalam industri penyiaran harian tanpa dipengaruhi mana mana parti politik yang panas setiap masa.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran Media  Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan