Rabu, 18 Oktober 2023

RENUNG TAK SUDAH 

Oleh. Huzera Ben 

Gaza. Merenung tidak sudah kepada 

korban nyawa rakyat Gaza yang dibedil seluruh kekuatan tentera Israel tanpa rasa perikemanusiaan bagi kepimpinan Israel.

Pertempuran HAMAS dengan TENTERA ZIONIS yang menjadi perdebatan dunia sehingga hari ini langsung  belum ada titik nokthanya, malah ada juga yang berpihak diantara mereka yang bertelagah tanpa ada rasa simpati dengan rakyat yang menjadi sasaran peperangan sehingga hari ini.

Hamas yang mempertahankan bumi Gaza dan rakyat beragama Islam dibumi mereka terus ditindas serta dibunuh oleh Zionis Tentera Israel sampai kehari ini, namun tidak jelas apa yang dibuat dunia bagi  menghentikan serangan tentera Israel kebumi gaza sampai kehari ini menurut  tangisan rakyat Gaza.

Dalam rangkaian siaran Media Terkini Asia  banyak vedio dihantar oleh warga Asia memberi sokongan pada Israel tanpa mengambil kira serangan dan korban orang awam di Gaza setiap diserang tentera Zionis Israel,  anehnya ramai juga warga  Asia memberi tuduhan tidak berasas terhadap pejuang Hamas berikutan pegangan agama mereka hanya Islam mempertahan bumi Gaza manakala penyokong Israel di Asia bukan beragama Islam bagai menyebarkan vedio menyokong Israel. 

Apapun berlaku di Gaza orang Asia jangan menyokong  Israel sebagai solidariti mendoakan pembebasan Gaza serta seluruh rakyatnya, semoga  bumi Gaza juga dibebaskan dari ancaman  Israel disamping melumpuhkan segala serangan yang tidak berperikemanusian mereka keatas umat Islam tidak bersalah.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus  Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan