Sabtu, 28 Oktober 2023

Sorotan Seminggu 

PELIK KUMPULAN KANAK KANAK BERNIAGA BEBAS 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Benarkah kanak kanak  berniaga berkumpulan  ini bebas berkeliaran tanpa dilihat pihak berkuasa tempatan?, persoalan ini diluahkan sebilangan penduduk negeri ini ketika mengulas melihat kumpulan kanak kanak berniaga makanan cara bergerak dekat sini. 

Kanak kanak ini dilaporkan bergerak berkumpulan dengan loghat menyerupai loghat bahasa asing membawa pelbagai jenis makanan untuk dijual, anehnya siapakah yang menyediakan makanan jualan mereka terhadap orang ramai disekeliling serta bagaimana kanak kanak ini bergetar tanpa penghantaran kenderaan.

Apapun terpulang lah kepada kerajaan Sabah bagi menyelesaikan kemelut seumpama agar tidak menjejaskan nama baik negeri disudut pelancong asing pada masa akan datang.


ORANG SABAH MAMPU BOIKOT PEMANDU TIDAK BERADAB 

Penduduk asli negeri ini mampu memberhentikan pemandu tidak beradab dengan memboikot mereka tidak menaiki Bus Mini mereka setiap hari.

Kuasa penumpang lebih besar jika bersatu memboikot setiap pemandu tidak beradab disepanjang jalan dan Bus Stop demi keselamatan penumpang setiap hari. 

Pendedahan ini dikemukakan bekas anggota keselamatan yang keciwa tidak ada tindakan pihak berkuasa keatas pemandu BUS MINI yang berbaris biadab disetiap Bus Stop tiap hari, setiap hari Bus Mini dari Rugading, Telipok Ria, Telipok Area, Menggatal, Inanam, Kelombong, Likas dan Keramunsing terus dipenuhi mereka bagai Terminal mereka sendiri.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan