Ahad, 29 Oktober 2023

Berita Ringkas 

SEMPADAN TIGA NEGARA BERGOLAK 

Oleh. Basron Kirwan 

Bangkok. Pergolakan sempadan  China dan Myanmar dilaporkan bertempur sengit pemberontak dengan tentera Junta yang masuk hari ketiga menurut jurucakap Myanmar dekat sini hari ini, malah dilaporkan kumpulan pemberontak menyerang  pasukan junta tentera Myanmar penuh kelengkapan dalam sempadan China Thailand dan Myanmar ujar penduduk sempadan kedua negara hari ini.

Pergolakan sempadan dalam tiga negara juga menakutkan penduduk yang tinggal sempadan negara terlibat memandangkan kedudukan pertempuran terlalu sengit dengan senjata yang canggih, penduduk sempadan tiga negara terlibat meminta peperangan pemberontak dengan tentera junta dibincangkan penyelasaian demi melindungi semua warga yang menetap disekitar berhampiran sempadan negara terlibat ujar mereka.

Pertempuran  pemberontak dengan tentera junta  perlu melakukan perjanjian perdamaian demi rakyat mereka yang menetap disempadan  tiga negara  tersebut demi meneruskan kehidupan yang aman tenteram sepanjang masa ujar mereka. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan