Sabtu, 28 Oktober 2023

PENDUDUK SEDUNIA KUTUK KEKEJAMAN ISRAEL 

Oleh. Huzera Ben  

Amerika Syarikat. Kebanyakan kedutaan Israel dinegara negara maju menjadi tumpuan ribuan orang penunjuk perasaan membantah kekejaman Zionis keatas rakyat Plastine dibumi Gaza, pembunuhan orang tidak berdosa merupakan jenayah perang antara bangsa yang tidak boleh dimaafkan walau dimana muka pengadilan sekalipun. 

Warga disetiap negara maju terus membantah perbuatan zionis Israel menyerang rumah, bangunan perniagaan awam, bangunan kerajaan dan rakyat Plastine yang tidak berdosa dibumi Gaza, sebaliknya ada juga suara suara dinegara negara membangun yang cuba mempertahankan rejim Zionis Israel tanpa berfikir bagaimana jika tanah dan rumah mereka sendiri dikebas orang soal penunjuk perasaan yang ditemui.

Sejak penunjuk perasaan mengutuk Israel diseluruh negara maju, ramai golongan warga dinegara membangun menyebarkan laman sosial membela Rejim Zionis, namun bagi penunjuk perasaan yang melihat laman terlibat sila serahkan percuma tanah dan rumah serta apa juga kemudahan anda pada musuh musuh sekeliling tanah air anda bidas mereka.

Gaza setiap hari bermandi darah dan puluhan orang terkorban akibat serangan Rejim Israel yang didokong pemerintah Amerika Syarikat sampai hari ini lapor penunjuk perasaan, warga seluruh dunia harus bersatu membidas perbuatan tersebut dengan lantang bersuara dalam akbar bercetak mahupun akbar eletronik yang sahih demi bumi dan rakyat Gaza ujar mereka. 

Sehingga berita ini ditulis Amerika Syarikat terus menyokong serangan Israel terhadap bumi Gaza tanpa melihat musuh mereka melainkan semua peluru disasarkan kepada rumah dan bangunan dibumi Gaza, pejuang Hamas, AlQassam dan Hizbollah sukar dikesan oleh kecanggihan Tentera Israel menyebabkan rakyat awam Gaza yang menjadi sasaran kemarahan mereka setiap hari berperang dengan Gaza.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan