Selasa, 10 Oktober 2023

LAMAN SOSIAL PELAKU MENGAKU PALSU 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sandakan. Pelaku mendakwa BERAS PLASTIK dengan pintalan NASI PLASTIK dibaling ke lantai telah mengaku perbuatan nya palsu terhadap syarikat beras terbabit dan memohon kemaafan, persoalan nya sudah jelas pelaku terlibat telah membuat kesalahan penyeberan berita palsu dalam laman sosial terlibat dimana semua orang harus berwaspada dengan kes seumpama.

Penduduk berbilang kaum dalam Sabah  juga boleh menggunakan semua akbar yang berdaftar sebagai syarikat penyiaran berita dan pengiklanan setiap hari sebagai rujukan, namun adakah kes menyebar berita palsu dilaman sosial peribadi sehingga ditular pula dalam kumpulan watsap group dapat dihentikan ianya sukar direalisasikan.

Sebagai warga yang berpengetahuan luas sebaiknya lebih menggunakan akbar akbar syarikat berdaftar dengan kerajaan bagi menentu keabsahan berita yang disiarkan, setiap rakyat Malaysia khususnya di Sabah mampu membendung penyebaran berita seperti BERAS PLASTIK jika tidak melihat penyiaran tersebut tanpa akbar penyiar.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan