Selasa, 31 Oktober 2023

Berita Ringkas 

PAPAN TANDA TEPAT 

Oleh. Koijul Hairol 

Isu Nasi Kandar dih

idang bersama daging Khinzir langkah tepat berikutan kedai terlibat merupakan bukan berstatus halal dan milik penuh orang bukan Islam. 

Setiap umat Islam diseluruh negara harus membaca setiap permis kedai yang dimasuki sama ada halal atau sebaliknya, malah sebilangan dalam kedai makan di Sabah juga milik bukan Islam namun berani pula menulis  SERVE NO PORK tanpa sijil Halal  namun ramai berdiam diri jelas orang ramai. 

Menurut papan iklan kedai terlibat jelas Nasi Lemak dan Nasi Kandar  Non Halal sudah jelas kedai makan bukan untuk orang beragama Islam, ini penting difahami seluruh umat Islam dinegara Malaysia termasuk Sarawak dan Sabah nenerusi jangkamasa panjang tanpa mempertikai makanan yang dijual. 

Isu yang wajar diperhalusi umat Islam sebenar adalah kedai Makan dan Minum bukan milik orang Islam namun ditulis SERVE NO PORK bagai mempengaruhi umat Islam melangganinya, dalam paparan notis SERVE NO PORK pada kedai Makan dan Minum bukan milik atau diusahakan bukan Umat Islam sewajarnya disiasat tujuan mereka mempamerkan notis tersebut ujar umat Islam tulen yang ditemui.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan