Selasa, 10 Oktober 2023

Berita Ringkas 

SIAPA MEREKA INI 

Oleh. Koijul Hairol

Borneo. Kebanjiran peminta sedekah sekitar bandar dilaporkan orang tanpa dokumen langsung ramai tutup mata dan telinga enggan bersuara berlaku didepan mata. 

Walaupun kumpulan terlibat tergolong warga asing tanpa diketahui asal  usul mereka namun ramai orang Borneo menyorong sahaja wang ringgit mereka tanpa dihitung jumlahnya lapor warga asli Borneo yang dihubungi.

Isu peminta sedekah yang tidak berpenghujung seluruh Sabah juga umpama mendapat sokongan segelintir warga tempatan dengan pendapatan mereka diluar jangka setiap bulan, namun dilaporkan orang asli Sabah yang terlalu susah kehidupan langsug tidak banyak tampil membantu berbanding orang orang yang tidak memiliki dokumen pengenalan diri jelas mereka.

Ada juga orang di Sabah dilaporkan sanggup menghebahkan berita mendoakan kemenangan Israel yang berperang dengan Hamas masa kini entah apa Israel hulur pada mereka, sangat hairan berkeliaran tanpa dokumen di Sabah bagi meminta sedekah tiap hari ramai terus berdiam diri menghulur derma sedangkan mendoakan Israel meranapkan tanah Plastine keluh umat Islam Asia.

Sehubungan dengan paparan ini sebilangan warga  Sabah perlu membasmi orang asing minta sedekah dibumi mereka sebelum mendoakan kemenangan Israel berperang Plastine, jika mampu membasmi peminta sedekah yang terlalu ramai dalam Sabah pada masa terdekat baharu lah memikirkan isu perang antara Plastine dan Israel ungkap orang Islam Sabah.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan