Isnin, 30 Oktober 2023

PENUMPANG TERUS JADI BOLA BUS MINI 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Sebilangan penumpang BUS MINI kawasan Bandaraya Kota Kinabalu dilaporkan menjadi BOLA PINDAH jika kurang dari 4 penumpang didalam Bus Mini mereka, malah ada juga penumpang yang diarah turun di Bus Stop jika kurang dari 3 penumpang tanpa sebab munasabah golongan pemandu menurunkan penumpang.  

 Isu segelintir pemandu bus mini yang menjadikan penumpang umpama bola pindah sana sini langsung tidak dihiraukan sebilangan penumpang dan pihak berkuasa tempatan, ini menyebabkan para pemandu Bus Mini dilaporkan naik tocang memperhambakan golongan penumpang warga tua di Kota Kinabalu sejak sekian lama.

Sehubungan dengan pendedahan ini orang Sabah di Kota Kinabalu perlu berani mempertahankan maruah mereka agar tidak dijadikan umpama bola pindah sana sini Bus Mini dinaiki, pihak berkuasa tempatan juga perlu menggandakan rondaan tiap hari bagi memantau Bus Mini yang bersikap sedemikian rupa demi keselesaan para penumpang setiap masa dibumi Sabah.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan