Ahad, 8 Oktober 2023

DUNIA ISLAM WAJAR BELA  PLASTINE 

Oleh. Huzera Ben

Jordan. Peperangan 

Plastine dan Israel umpama tiada penyudah melibatkan korban nyawa rakyat Plastine tidak berdosa, malah Masjid juga dimusna
hkan oleh tentera Israel disamping bangunan awam dibumi Plastine tanpa perikemanusiaan.

Sungguhpun Hamas dianggap terlalu kerdil oleh Israel namun banyak juga kemusnahan dikalangan Tentera dan orang awam Israel yang dipercayai bersekongkol dengan Tentera negara mereka. 

Dalam peperangan  

antara Plastine dan Israel  masa kini negara negara pimpinan kerajaan Islam perlu menghulur bantuan dengan apa cara sekalipun bagi mempertahankan bumi Plastine dari  kemusnahan serangan Israel. 

Kecanggihan rantaian dron Israel bagi menghalang serangan plastine juga banyak membantu mematahkan serangan senjata Hamas sehingga hari ini, malah belum ada tanda tanda peperangan kedua negara terlibat boleh berhenti dalam masa terdekat apa tak lagi korban nyawa orang awam kian terus meningkat  di Plastine.

Pemimpin negara negara Islam  juga belum ada pelan tindakan memberi sebarang bantuan keatas peperangan antara Plastine dan Israel sehingga kehari ini, kebanyakan pemimpin negara Islam sekadar melaungkan bantahan mereka keatas serangan Isreal dibumi Plastine walaupun kematian orang awam terus meningkat. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Malaysia Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan